Sosyal Medya Tahtını Sağlamlaştırdı

Haber kaynağına hızlı ulaşma ve viral reklamlar gibi çok önemli meselelerde dergileri, gazeteleri tahtlarından indirerek çok kısa sürede zirveye oturan sosyal medya geleceği şekillendirmeye devam ediyor...

Sosyal Medya kullanımı özellikle 2010'lu yılların başından itibaren tüm dünyada medya ve haber iletimi meselelerinde zirveyi ele geçirdi. Daha önceleri baskısı birkaç güne ancak yetişen ve en erken dün gece olan haberi ertesi sabah okuyabildiğimiz basılı süreli yayınlar ve kitaplar propaganda ve haber aracıydı.

Haber perspektifinden bakarsak bugünden 100 yıl kadar önce yayın yapan iletişim araçlarının network alanı daha kısıtlıydı. Bölgesel ve en fazla ulusal yayınları görmemiz ancak mümkün oluyor, uluslararası bir gelişmeyi takip etmek için tahsilli, zengin ve yurtdışı bağlantıları güçlü bir insan olmak gerekiyordu. Bu şartlar sağlansa bile habere ulaşmak haftaları alabiliyordu.

Propaganda açısından konuyu ele alacak olursak son seçimlerde siyasi partilerin uzun yıllardır kullandığı bir reklam aracı olarak sokakta dolaşan araçlardan yüksek sesle seçim müziği çalmak veya caddede araba sileceklerine afişler sıkıştırmak, insanların ellerine broşür tutuşturmak gibi adetlerin eskidiğini açıkça görebiliyoruz. Klasik tabirle “değişen ve gelişen” dünyada yirmi yıl öncesinin seçim propaganda araçlarını günümüzde kullanmak geri kalmakla eş değer olacaktır.

Bu konuda bazı şirketlerin ve markaların da sosyal platformlarda ünlü olmuş, takipçi sayısı belli bir sayının üzerine çıkmış kullanıcılarla “ viral” reklam için anlaştığını artık görüyoruz. Aynı şekilde siyasi partiler de bir özelliğiyle kendisini kanıtlamış ve özellikle YouTube, Facebook, Twitter, İnstagram gibi platformlarda meşhur olmuş kullanıcılarla iletişime geçiyor ve az evvel bahsettiğimiz ilkel teknikleri tekrar kullanmak yerine belirli ücretler karşılığında onlara reklam veriyorlar. Bu kullanıcılar da bir tweet arasında veya bir video içeriğinin bölümünde bu oluşumlardan yani markalardan veya partilerden bahsedip sonrasında kendi içeriklerine geri dönüyorlar.

 Varacağımız noktada habere ulaşma hızı ve kitleye görüş benimsetme noktasında sosyal medya, süreli yayınlardan ve hatta televizyondan bile daha az sürede ortaya çıkmış olmasına rağmen bu kısacık zamanda hepsini tahtlarından indirerek zirveye oturdu. İstesek de istemesek de bu platformlar gelecek yüzyılı şekillendirmede de her alanda öncül olacak gibi gözüküyor. Sosyal medya tahtını her geçen gün daha da sağlamlaştırıyor.

11 May 2019 - 14:29 - Medya



Yorum yazarak Türkiyem TV Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Türkiyem TV hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Türkiyem TV editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Türkiyem TV değil haberi geçen ajanstır.



İstanbul Markaları

Türkiyem TV, İstanbul ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (312) 220 00 44
Reklam bilgi