Kan bağışında devrim, bilim adamları her türlü gruba dönüştürmeyi başardı

Binlerce insanı kurtarabilecek bir atılımda, bilim adamları insan bağırsağında bulunan mikropları kullanarak tüm kan tiplerini tüm hastaların alması için güvenli olan evrensel tipe dönüştürmenin bir yolunu buldular.

Büyütmek için resme tıklayın

British Columbia Üniversitesi'nden araştırmacılar, A, B ve AB kan tiplerini, kendi kan tiplerine bakılmaksızın, tüm hastaların transfüzyonda alabilecekleri evrensel Tip O'a nasıl dönüştüreceklerini buldular

Kan tipleri, kırmızı kan hücrelerinin yüzeyinde bulunan şeker çeşitleri ile ayrılır. O tipinde şeker yoktur. Bilim adamları, bazı enzimlerin şekerleri A, B ve AB kan hücrelerinden çıkararak Tip O'a dönüştürebildiklerini anladılar, ancak bağırsakları düşünene kadar güvenli, verimli ve ekonomik bir enzim bulamadılar.

İnsan sindirim sistemi kan hücrelerinde bulunan şekerlerin aynısına sahiptir ve dışkıda bulunan bakteriyel enzimler, sindirime yardımcı olmak için şekerleri astardan çıkarır. Bilim adamları enzimi izole edebildiler ve şekerlerinin kanını diğer enzimlerden daha verimli bir şekilde almak için kullandılar.

Bilim adamları geçen Ağustos ayında heyecan verici bir keşifte bulundular , ancak araştırmalarının sonuçlarını Nature Microbiology dergisinde yayınladılar .

Bir sonraki adım, ekibin prosedürün herhangi bir yan etkisi olup olmadığını görmek için enzim dönüşümünü klinik bir ortamda test etmesidir. Hiçbiri bulunamazsa, kan bağışı geleceği daha iyi olacak.

16 Temmuz 2019 - Dünya

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Türkiyem TV Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Türkiyem TV hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Şehir Markaları

1 yıllık yayın süresi ve makul bütçesi ile markanızı parlatın.

0 (312) 220 00 44
Reklam bilgi

Anket Önümüzdeki süreçte herhangi bir erken seçim olacağını düşünüyor musunuz?