İstanbul’da duran 3. Metro inşaatı da başladı

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu söz verdiği gibi metro yatırımlarına öncelik veriyor.

Büyütmek için resme tıklayın

Sultanbeyli ve Ataşehir metrolarının ardından yapımı duran üçüncü metro olan Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosunda da inşaat çalışmaları yeniden başladı. İmamoğlu Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu ile Eminönü Alibeyköy Tramvayını bu yıl hizmete alacaklarının müjdesini verdi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından 2 yıl aradan sona yapımına yeniden başlanan Kaynarca-Pendik-Tuzla Metro Hattı için Pendikteki merkez şantiyede tören düzenlendi. Törene İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlunun yanı sıra CHP Milletvekilleri Turan Aydoğan ve Gökan Zeybek Fransa İstanbul Başkonsolosu Bertrand Buchwalter Kartal Belediye Başkanı Gökhan Yüksel İBB Sözcüsü Murat Ongun İBB Ulaşımdan Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı İbrahim Orhan Demir İBB Raylı Sistem Daire Başkanı Pelin Alpkökin İBB Meclisi CHP Grup Sözcüsü Tarık Balyalı İBB Meclisi İYİ Parti Grup Başkan Vekili İbrahim Özkan meclis üyeleri ve muhtarlar katıldı.

ÇOK ÜZGÜNÜZ BAŞIMIZ SAĞOLSUN

Törende konuşan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu sözlerine Suriyede İdlibde hain saldırı sonucu hayatını kaybeden Türk askerlerine rahmet dileyerek başladı. İmamoğlu Şehit olan 6 askerimiz için üzüntülü olduğumu ifade ediyorum. Ruhları şad olsun. Bütün milletimizin başı sağ olsun. Bu üzücü olaylar hepimizin canını yakıyor. Burada bulunan-bulunmayan bütün vatandaşlarımızı derinden üzen bir süreç. Umuyorum her birimizin ülkemizin hatta bütün dünyanın beklentisi olan barışa kavuşma konusunda sorumluluğunu tam olarak yerine getiren ülkelerle birlikte barışı hep birlikte tesis ederiz. Çok üzüntülüyüz başımız sağ olsun diye konuştu.

ULAŞIMA VE METROYA ÖNCELİK VERİYORUZ

Göreve geldiklerinde seçim sürecinde söz verdikleri gibi ulaşıma ve raylı sistem yatırımlarına öncelik verdiklerin belirten Ekrem İmamoğlu Kaynarca-Pendik-Tuzla Metro Hattının İstanbulun doğusundaki en önemli raylı sistemlerden biri olduğunu söyledi. İstanbuldaki düzensiz ulaşım planlama sistemini bir düzene kavuşturmak finansmanını oluşturmak için büyük çaba harcadıklarını dile getiren İmamoğlu şuunları dedi:

Biliyorsunuz İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak ihaleye çıkılmış ancak yapımı 2 yıl önce duran Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli ve Ümraniye-Göztepe-Ataşehir metrolarının inşaatlarını yeniden başlattık. Bugün de Nisan 2017de yapımına başlanan ancak hakediş ödemelerinin yapılamaması nedeniyle Ekim 2018de duran Kaynarca-Pendik-Tuzla Metro Hattının inşaatını yeniden başlatıyoruz. Bu metro hattında fiziki imalat şu anda maalesef sadece binde iki. Tabiri caizse inşaata sıfırdan yeni başlayacağız diyebiliriz.

YATIRIMIN DURMA BEDELİ 730 MİLYON LİRA

Kaynarca-Pendik-Tuzla Metro Hattının 2017 yılı keşif bedeli 1 milyar 613 milyon lira olduğunu 2020 yılının güncellenmiş fiyatlarıyla ise ihale bedelinin 2 milyar 340 milyon lirayı aştığını aktaran İmamoğlu Demektir ki bu hat bir önceki İBB yönetimi tarafından durdurulmasaydı zamanında bitirilseydi bugün karşı karşıya kaldığımız 730 milyon liraya yakın fiyat farkıyla yüzleşmemiş olacaktık. İşte bu ve bunun gibi yapılan işlerde plansızlık ve tertipli olmama ya da geleceğe dönük finansman proje kabiliyetiyle sıralamasıyla düzenlememenin bize vermiş olduğu mali bedeli sizlerle paylaşmak istedim dedi.

Fransız Kalkınma Ajansından elde ettikleri 86 milyon avro kredi ile yatırımı başlatacaklarını ifade eden İmamoğlu Haziran 2019da göreve geldiklerinde İstanbuldaki 8 metro hattının inşaatını durmuş olarak bulduklarını hatırlattı. İBB Başkanı sözlerini şöyle sürdürdü:

Raylı sistemlerde çok ciddi finansman sıkıntısı ve teknik sorunlar vardı. Bu konuda çok fedakarca tüm mesaisini bu sürece harcayan yol arkadaşlarım var. Çabalarımız sadece bu 8 hatla da sınırlı kalmayacak. İstanbulumuzun metro hattına duymuş olduğu ihtiyacı bütün İstanbullular en az benim kadar biliyorlar. Bu anlamda örneğin İstanbul un batı yakası da çok ihmal edilmiş bir bölümü. Beylikdüzü Esenyurt çevresi bu anlamda çokça ihmal edilmiş. İstanbulun en yoğun nüfus alan bölgelerinden biri. Zira şu anda o bölgede sadece dört ilçenin nüfusu yani metro bekleyen nüfusu 25 milyon kişi. İncirli- Beylükdüzü Metro Projesi yıllardır rafta bekliyor. Bu konuda hızlıca adım atmak istiyoruz.

METRO İHALESİ YAPILMIŞ PLANI YOK

Mahmutbey-Esenyurt Metro Hattımızda ne yazık ki durdurulmuş durumda. Biz İncirli- Beylükdüzü Metro ile Mahmutbey-Esenyurt Metro Hatlarını o bölgede birleştirmek niyetindeyiz. Nedir ilginç tespitimiz Mahmutbey-Esenyurt Hattının ihalesi yapılmış. Hiç başlanmamış ne yazık ki. Ama daha ilginci Mahmutbey-Esenyurt Hattının projesi yok. Projesi olmadan ihalesi yapılmış ifadelerini kullanan İmamoğlu geçmişte yapılan bu tür yanlışların alelacele apar topar bir takım siyasi mesajlar vermek adına yapıldığının altını çizdi. İmamoğlu sözlerini şöyle sürdürdü:

Mahmutbey-Esenyurt Hattı gibi yüksek maliyetli bir hattımızdır. Bundan sonraki sürecin tüm teknolojik gelişimlere rağmen 3 ila 4 yıl süreceğini düşündüğümüzde İstanbulun kaybettiği zamanı da 2017de yapılan ihalelerden bu yana kaybedilmiş ve bundan sonra da yapımıyla ilgili düzenli bir şekilde süreci organize ettiğinizde bir hattın bitimi yaklaşık 7 ile 7 buçuk yılı bulmasına sebep olunuyor. Bütün bunlar aslında sürecin planlanmasıyla ilgili derin yanlışlar.

MECİDİYEKÖY-MAHMUTBEY BİRKAÇ AY SONRA

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu teknolojinin ilerlemesine rağmen titizlik ve teknik gerektiren metro yatırımlarının zaman aldığını belirterek Birkaç ay sonra İstanbulu çok rahatlatacağını düşündüğümüz Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattını bu tertipli ve planlı çalışmalarla birlikte bir kısım eksikliklerini gidererek revizyonlarını yaparak inşallah İstanbulluların hizmetine kavuşturacağız. Çok değerli bir hat. Bu hat bir günde yaklaşık 400 binin üzerinde insan taşıyacak olan bu hattın aynı zamanda metrobüsteki yoğunlaşmayı da hafifleştireceğini şimdiden öngörüyoruz. Bir diğer önemli hat ise Haliç kıyısında yıllardır o bölgedeki tarihi alanı da meşgul eden aynı zamanda bir nevi görüntü kirliliğine dönüşmüş olan Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattıdır. Bu hattı da çok hızlı bir şekilde tamamlayacağız. İnşallah bu yıl içerisinde bu hattımızı da İstanbullularla buluşturmuş olacağız. Bütün bu yatırımlarla İstanbuldaki raylı sistemin toplu ulaşımdaki payı yüzde 205ten yüzde 30lara varmış olacak şeklinde konuştu.

GECE METROSU YOĞUN İLGİ GÖRDÜ

İstanbulun 24 saat yaşayan bir şehir olması nedeniyle gece metrosu uygulamasını başlattıklarını ve uygulamanın vatandaşlardan yoğun talep gördüğünü kaydeden İmamoğlu Zarar ederiz ama yapmalıyız dediğimiz bu hizmet artık 24 saat yaşayan bir kentte kar eden bir bölüme dönüşmüş durumda dedi.

METROLARDA İNTERNET ÇEKECEK

İmamoğlu metro inşaatlarını iş güvenliği için çok sıkı bir denetimden geçireceklerine ve raylı sistemlerdeki hava kirliliğini analiz etmek amacıyla da çalışma yürüttüklerine dikkat çekerek Metrolarda sürdürülebilir iletişimi sağlamak amacıyla internet Wi-fi ve diğer hizmetler konusunda da çalışma sürdürüyoruz. Gelişmeleri sizlerle beraber mutlaka paylaşacağız ifadelerini kullandı.

PROJENİN TEKNİK DETAYLARI:

Toplam 12 kilometrelik 8 istasyonlu Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosunda bağımsız 2 metro hattı yapılacak.

1.Hat: 77 kilometre uzunluğunda ve 6 adet istasyonu bulunan Tavşantepe-Tuzla Hattı. Bu metro Kadıköy-Tavşantepe Metro Hattının devamı niteliğinde olacak.

2. Hat ise41 kilometre uzunluğunda ve 2 adet istasyonlu Pendik Merkez-Kaynarca Hattı. Bu hat ise Hastane İstasyonunda bağlanacağı Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosunun devamı niteliğinde olacak.

Kadıköy İstasyonundan hareket eden trenlerin bir kısmı Tuzla İçmeler İstasyonuna bir kısmı da Sabiha Gökçen Havalimanı İstasyonuna gidecek. Sabiha Gökçen Havalimanından kalkacak trenlerin de bir kısmı Kadıköy İstasyonuna bir kısmı Pendik Marmaray İstasyonuna gidecek.

Kaynarca-Pendik-Tuzla Metro Hattının 6 tüneli tünel açma makinesi TBM ile kazılacak. Bilet holleri aç-kapa olarak yapılacak. Diğer 2 istasyonun peron ve bilet holü komple aç-kapa yöntemiyle inşa edilecek.

Hattın önemi daha iyi anlaşılsın diye Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosunun entegrasyon sistemiyle ilgili de bilgiler vermek istiyorum. Burada yapılacak her 2 metro Kaynarca İstasyonunda zemin altında birbiriyle entegre olacak.

Ayrıca Marmaray Hattı ile İçmeler Pendik ve Ayrılıkçeşmesi istasyonlarında yapım aşamasında olan Dudullu-Bostancı Metro Hattı ile Kozyatağı İstasyonunda yine yapım aşamasındaki Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metrosu ile de Yenisahra İstasyonunda entegrasyon sağlanacak.

İstanbullular Tuzladan Pendikten Sabiha Gökçen Havalimanından raylı sistemle şehrin pek çok noktasına hızlı ve konforlu bir ulaşım imkanına sahip olacak.

YOLCULUK SÜRELERİ

- Tuzla-Tavşantepe 11 dk

- Tuzla-Kadıköy 51 dk

- Tuzla-Yenikapı 65 dk

- Tuzla-Ümraniye 51 dk

- Pendik Merkez-Kaynarca 3 dk

- Pendik Merkez-SG Havalimanı 15 dk

- Pendik Merkez-Sultanbeyli 35 dk

03 Şubat 2020 - Gündem

Muhabir Erdem Yeşer


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Türkiyem TV Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Türkiyem TV hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Ankara Markaları

Türkiyem TV, Ankara ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (312) 220 00 44
Reklam bilgi


Anket Önümüzdeki süreçte herhangi bir erken seçim olacağını düşünüyor musunuz?